Aktiviteter

I løbet af en dag har barnet mulighed for at møde en lang række aktiviteter. Vi har beskrevet nogen af de almindelige aktiviteter:

Tur i ladcykler

Vi har ladcykler, som hyppigt bliver brugt til at tage på tur. Her besøger vi andre legepladser, seværdigheder og andre børnevenlige steder rundt omkring i København.

Leg

På stuerne læser vi bøger, maler, leger med biler, bygger med LEGO, fjoller, slapper af og alt andet, som et barnehjerte kan begære. I fællesarealet har vi et kuglebassin, gynger og måtter til at tumle på. Udover det har vi vores legepladser, som bliver brugt hver dag.

Bevægelse på stuen

Vi har fokus på, at børnene bevæger sig på sin stue. Bevægelsen består bl.a. af træning oppe, nede, henne, over og under. Dette gøres bl.a. ved, at vi går på bordene og på varierende underlag samt hopper i sofaen.

Sansestimulerende aktiviteter

Vi har fokus på forskellige sansestimulerende aktiviteter, hvor vi f.eks. arbejder med forskellige konsistenser såsom kartoffelmel, kikærter, fjer samt andre hårde og bløde ting.